VFX ARTIST

tanfolyam a mome-n

JELENTKEZÉS

Jelentkezési határidő: 2019. április 22.

 

Kezdés: 2019. április 30.

A tanfolyamról

Magyarországon dinamikus fejlődést mutat a filmipar, minden szegmensében munkalehetőséget kínálva felkészült szakemberek számára. Kiemelten igaz mindez a digitális eszközökkel folyó filmes utómunka, és filmtrükkök (VFX) területén, ahol nagy a hiány a hozzáértő és folyamatosan tanulni, megújulni képes munkaerőből. Mindez nyilvánvalóvá teszi olyan oktatási modulok, tanfolyamok szükségességét, ahol a legújabb technológiai megoldások oktatása mellett a vizuális kultúra, a szakmai látásmód is nagy hangsúlyt kap.

A MOME Open VFX artist tanfolyamának célja, hogy nemzetközi szinten és produkciókban is helytálló VFX képtervezőket bocsásson ki, a piaci igényekhez igazodva.

Alapvető célunk, hogy a képzés ne a szoftverek kezelésére koncentráljon, hanem a szakmai látásmód fejlesztésére és az ábrázolóképesség magas szintű elsajátítására. Szükségesnek tartjuk a kapcsolódó technikák alapszintű megismerését, a produkciókon belüli kommunikáció elsajátítását. A gyártási folyamat minden érintett területének bemutatását. Mindezt a legkorszerűbb filmes utómunka technikák alkalmazásával annak tudatában, hogy a technológia rendkívül gyors fejlődése miatt az eszközök folyamatosan változnak, azokat mindig újra és újra kell megismernie a szakma gyakorlóinak.

Éppen ezért a szoftverek oktatása önmagában nem megoldás. Mi olyan szakemberek képzését szorgalmazzuk, akikben megvan az elhivatottság a szakma választott ága iránt, akik törekednek tudásuk folyamatos fejlesztésére. Célunk egy gondolkodásmód, attitűd átadása, ami egy egész életpályán segítség lehet, amihez mindig hozzá lehet illeszteni a friss technológiák használatához szükséges ismereteket.

Tematika

  • 1. Blokk

    Alapozó képzés – manipulált látvány

    A szakmai angol megismertetése, illetve a különböző szintek felzárkóztatása. A filmszakmai ismeretek elsajátításához szükséges angol nyelvi elemek oktatása.

    Az alapvető ismeretek átadása, szakkifejezések, rövidítések. VFX áttekintése a kamera oldaláról, optikák, fizikai méretek, fények, tónusok, képarányok, nagy színmélységű HDRI képrögzítő eszközök. Színek manipulálása, színcsatornák, színmélység. Színrendszerek ismertetése.

  • 2. Blokk

    Szeparáció

    A látvány különböző képi elemekre bontásának technikái. Alpha csatornás sequenciák beállítása, hogyan tudjuk leválasztani a zöld hátteres felvételekről a kívánt formát, hogyan tudjuk egy felvételből procedurális technika nélkül elkülöníteni a szükséges alakot. A felvétel felesleges elemeinek törlése, illetve pótlása. A forgatás során biztosítandó technikai és dokumentációs szempontrendszer. A forgatási körülményekből adódó problémák megelőzése, kezelése.

  • 3. Blokk

    Tracking

    Kamera és mozgó képi elemek lekövetésének technikái. Egy felvétel kameramozgásának visszanyerése digitális térbe. Egy pont vagy felület lekövetése, cseréje. Felvétel stabilizálás. Mozgó kamerás felvételek használata VFX környezetben. Egy felvétel és több állókép illesztése egymáshoz. Két felvétel illesztése egymáshoz. A virtuális tér ismertetése VFX környezetben. 2,5D térszervezés lehetőségeinek bemutatása. Point cloud használatának technikái.

  • 4. Blokk

    Komplex VFX

    Kompozit feladatok. A jelenet összeillesztése a már szeparált elemekkel és matchmove-volt kamerával. 2,5D-s térszervezés, projektálás eszközeinek bemutatása. Warp és morph technikák. Színek jeleneten belüli összehangolása. Időmanipuláció, retime algoritmusok. ZDepth segítségével atmoszféra teremtésre atmoszféra layerekkel és motion blur utólag. Layerek és passok használata viselkedése NUKE on belül. Fény-árnyék manipuláció.

  • 5. Blokk

    Grading

    Technológia történet (color timing, color correction, grading, DI). A fényelés menete. Színek és tónusok tervezése és befolyásolása, fényelési módszerek, fényelési technikák. A fényelés speciális szempontjai. Célszoftverek bemutatása (Resolve, Lustre, Baselight stb.).

  • 6. Blokk

    VFX tervezés, kommunikáció

    Stábon belüli együttműködés modellezése, kollaboráció gyakorlása, szocializáció a filmszakma döntési mechanizmusában. A teljes folyamat megtervezése forgatókönyv, storyboardtrükk, storyboard, technikai forgatókönyv, stb. A tervezés folyamán figyelembe veendő szempontok összessége, időbeosztás és menetrend készítése, forgatás és utómunka optimális illesztése. Költségtervezés. Együttműködés a rendezővel, operatőrrel, art directorral.

Gyakorlási lehetőség

Előzetes egyeztetés alapján lehetőséget biztosítunk az elsajátított ismeretek gyakorlására a tanfolyam során használt eszközökön.

Kinek szól?

  • A tanfolyam mindenkinek szól, aki szeretne a filmes utómunkaiparban karriert kezdeni, akiket érdekel a digitális filmkészítés, a filmtrükkök világa.
  • Olyan 18. életévüket betöltő, érettségivel rendelkező érdeklődőket várunk, akik már korábban ismereteket szereztek a filmes (televíziós) utómunka folyamataival és digitális eszközrendszereivel kapcsolatban.
  • A 2017. őszi tanfolyamot sikeresen elvégzők bekerültek a Magyar Nemzeti Filmalap gyakornoki programjába.

Időpontok, helyszín

2019. április 30. ––– 2019. augusztus 13.

144 óra, hetente 2 alkalom

keddenként 19.30–21.00
szombatonként 10.00–17.00

A záróprezentáció időpontja:
2019. augusztus 24.

A változtatás jogát fenntartjuk!

Helyszín

Ponton Openspace
1015 Budapest, Batthyány u. 65.

Oktatók

  • Fekti Balázs

    Animációs filmrendező, VFX supervisor, art director

    A tanfolyam vezető oktatója. 2010-ben diplomázott a MOME animációs mesterképzésén, azt megelőzően a BME építészmérnöki karán is folytatott tanulmányokat. Már egyetemi évei alatt is különböző stúdiók és formációk tagjaként dolgozott televíziós, animációs, illetve VFX produkciók meghatározó szerepköreiben. Jelenleg saját alapítású cégét, a FektiEffekt stúdiót igazgatja. Oktatási tevékenységét a MOME-n 2012-ben kezdte, azóta is folyamatosan óraadója az egyetem Média Intézetének.

  • Sipos Orsolya

    Animációs produkciós vezető, a MOME oktatója

    A tanfolyam szakmai angol oktatója. Diplomáját a Pázmány Péter Katolikus egyetem bölcsész karán angol és francia szakos tanárként szerezte, és kilenc éves angol magántanári gyakorlattal rendelkezik. Filmes szakmai karrierjét a 2000-es évek elején a Varga Stúdióban kezdte, majd a Stúdió Beastarts munkatársa lett. Számos nemzetközi és hazai produkció (TV sorozatok, rövidfilmek, reklámfilmek) gyártási munkálataiban működött közre, mint produkciós menedzser és line producer. Tevékenysége oktatási és oktatás-szervezési feladatokkal egészült ki 2007 óta, amikor csatlakozott a MOME animációs tanszékéhez.

  • Nagy Eszter

    Colorist

    A digitális utómunka több területén is széleskörű szakmai tapasztalatokkal rendelkezik. Egyetemi tanulmányait az ELTE filmesztétika és pszichológia szakjain, valamit a Magyar Képzőművészeti Egyetem Intermédia szakán folytatta. Filmes karrierjét a 90-es évek végén kezdte, mint vágó és kompozitor. Hamarosan különböző cégek és stúdiók kötelékében tevékenykedett hazai és nemzetközi produkciókban. Dolgozott Új-Zélandon, Malajziában, Törökországban, többek között részt vett a Catwoman és Peter Jackson King Kongjának utómunkálataiban, illetve 6 évig szoftverfejlesztőként a Colorfrontban. Jelenleg saját alapítású stúdióját, a Karmazint vezeti, és szabadúszó coloristként is megbízásokat vállal.

  • Éry Márk

    Creative Producer, McCann Worldgroup

    Egyetemi diplomáját az ELTE politológia mesterképzésén szerezte 2010-ben. Tanulmányaival párhuzamosan ismerkedett a digitális utómunka, a vágás különböző munkafolyamataival, így diplomája megszerzése után ezen a területen kezdett karriert. Különböző stúdiók (Origo, Craft Worldvide, stb.) tagjaként tevékenykedett AVID vágóként, animátorként, kompozitorként. Elsősorban reklámfilmek, fashion-videók, web tartalmak készítésével foglalkozott. 2014-ben lett tagja az AMC Network-nek, ahol promo producerként tevékenykedett két éven keresztül. Ez a munkakör már a kreativ fejlesztés munkafolyamatait is magába foglalta, az írástól az utómunkáig. 2016-ban lett a McCann tagja, ahol vezető produceri feladatokat lát el, és így számos produkció (TV reklámok, web tartalmak, fotózások) kreatív és gyártási munkálatait irányítja.

  • Eszenyi Péter

    VFX és CGI director

    Diplomáját a Kodolányi János Egyetem Kommunikáció és Televízió szakán szerezte. Filmes karrierjét szabadúszóként kezdte, és számos hazai, illetve nemzetközi ügynökség reklámfilmjeiben tevékenykedett, mint VFX és CGI szakember. 2012-ben lett a londoni székhelyű Territory stúdió 3D részlegének vezetője, majd 2016-tól kreatív vezetője. Különböző produkciók fejlesztésén és utómunka, illetve trükkfelvételein dolgozó teameket vezet. Számos nagysikerű játékfilm munkálataiban vett részt, mint például a Bladerunner 2049, Ghost in the Shell, vagy a Guardians of the Galaxy.

  • Klemm Pál

    VFX supervisor, Compositing artist

    Tanulmányait az egri Eszterházy Károly Főiskolán végezte, rajz és földrajz szakos tanárként diplomázott 1998-ban. Karrierje kezdetén 3D animációs filmeken és reklámokon vegyesen 2D és 3D feladatokat végzett. 2003-2005 között televíziós arculatokon, főcímeken dolgozott. 2005-től fordult célirányosan a VFX kompozitálás irányába. Ezen a területen mozgóképes produkciók színes palettáján, nemzetközi sikerű játékfilmek, sorozatok, reklámfilmek utómunkálatain dolgozott eleinte kompozitorként, majd később supervisor-ként. Jelenleg a Digic Pictures stúdió munkatársa, ahol tevékenységi köre a digitális filmek világítási és effekt munkálatainak, végső kompozitálásuknak az előkészítése, a gyártási folyamatok megtervezése és felügyelete.

  • Thernesz Vilmos

    Operatőr, VFX supervisor

    Thernesz Vilmos a Színház- és Filmművészeti Egyetemen (korábbi nevén SzFF) filmoperatőrként diplomázott 1993-ban. Mesterei között volt Szabó Gábor, Zsigmond Vilmos, Koltai Lajos és Haskell Wexler. Operatőrként az elsők között kezdett foglalkozni a filmszakma digitális technológiáival. VFX supervisorként a visual effects terület minden szegmensére kiterjedő tapasztalatokra tett szert. Creditjében reklám- és játékfilmek, televíziós sorozatok és hollywoodi superprodukciók is megtalálhatók. Gyakorlati munkásságát széleskörű R&D tevékenység egészíti ki, egyebek mellett a stereo 3D képalkotás és az azt rövidesen felváltó fiziológiailag pontos térmegjelenítés, a virtuális fények és világítás, a remote sensing technológiák, valamint a nagy színmélységű processzusok sajátosságait kutatta.

Árak

315 000 Ft + ÁFA

Férőhelyek: max. 16
A tanfolyam 15 fő jelentkezése esetén indul.

A szükséges eszközöket a MOME biztosítja!

Jelentkezés és feltételek

Jelentkezni emailben, a

vfx@mome.hu

címen lehet az alábbi adatok és dokumentumok elküldésével:

  • szakmai portfólió
  • angol nyelvű bemutatkozó videó
  • motivációs levél
  • önéletrajz
  • érettségi

A szakmai portfólió koncentráljon ebben a tárgyban készített munkák vagy önálló alkotások bemutatására. A bemutatott projekteken belül kérjük az abban elvégzett munka pontos leírását, valamint a használt szoftver nevét feltüntetni!

Minden jelentkezőtől egy max. 1 perces angol nyelvű videót kérünk bemutatkozásként, melyben elmondod miért szeretnél jelentkezni. Fontos, mert e nélkül a jelentkezésedet nem tudjuk elfogadni! A videót egy videómegosztó oldalra feltöltött privát linkként kérjük elküldeni a jelentkezéssel együtt.

A jelentkezés további feltétele a számítógépes alapismeretek, valamint a társalgási szintű angol nyelvtudás.

Jelentkezési határidő: 2019. április 22.

 

A tanfolyam zárása

A képzés ideje alatt folyamatos az otthoni munkavégzés is. Így a képzés sikeres zárásához az otthon elkészített munkák, és a közösen kivitelezendő projektfeladatok bemutatása, valamint a vizsgára kiadott feladat megoldása szükséges. Mindezt a szakma jeles képviselőiből álló zsűri fogja értékelni nyilvános prezentáció során.

Az értékelés szempontrendszere: a tanfolyam alatt elkészített munkák kreativitása, szakmai színvonala, valamint a prezentáció minősége.