Tanfolyam
JelentkezésJelentkezési határidő: 2019. április 22.
Kezdés: 2019. május 2.
Magyarországon is hatalmas fejlődést mutat a digitális tartalomipar, melybe a hagyományos filmgyártás mellett a számítógépes játékok és egyéb interaktív tartalmak is beletartoznak.
A technológia rendkívül gyors fejlődése miatt az eszközök folyamatosan változnak és az ismeretek ezzel kapcsolatban folyamatos frissítést igényelnek. A MOME OPEN CGI Artist tanfolyam célja, hogy a hallgatók szakmai látásmódját és ábrázolóképességét a jelenlegi piacvezető szoftverek segítségével fejlessze.
Tanfolyamunk célja, hogy az itt végzett hallgatóknak olyan gondolkodásmódot és attitűdöt adjon át, melynek köszönhetően hazai és nemzetközi produkciókban is helytálló, a produkciós pipeline-t ismerő és a munkafolyamatokat átlátó szakemberekké válhatnak. A tanfolyam kiemelt hangsúlyt fektet a különböző területek szakmai szabványainak és a legkorszerűbb 3D animációs tartalomgyártás technikáinak bemutatására és alkalmazására.
A tanfolyam során a hallgatók a magyarországi szakma elismert szakembereitől tanulhatják meg a különféle modellezési technikákat, az anyagok használatát, a textúrázást, a modellek mozgatását, a 3D animációk készítésének elvét és folyamatát, speciális effektek készítését (ruha, haj, szőr, toll), a világítástechnika témakörén belül különféle fény- és árnyéktípusok használatát, a jelenetek végleges renderelésének beállítását, valamint a teljes munkafolyamat megismerését segítő koordinációt. Az elméleti oktatás részeként szakmai angol órák segítik a terület megértését, a hallgatók továbbá prezentációs gyakorlatokkal készülnek fel a tanfolyamot záró prezentációra.
A 2018. őszén induló CGI Artist képzést a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem a Magyar Nemzeti Filmalap támogatásával valósítja meg. A tanfolyamot sikeresen teljesítők bekerültek a Magyar Nemzeti Filmalap gyakornoki programjába.
2019-ben CGI Artist tanfolyamunkat két részre bontva indítjuk el:
tavasszal egy animációra koncentráló képzést indítunk (CGI Anim), ősszel egy CGI Modellezőt.
Részletek hamarosan itt a honlapon, valamint minden érdeklődőnek, jelentkezőnek tájékoztatást fogunk küldeni e-mailben.
A tanfolyam koordináció blokkjában a hallgatók megismerkednek a projekt megvalósítása során a csapattagok közötti koordinációs folyamatokkal. Betekintést nyernek a teljes folyamat megtervezésébe: a forgatókönyv, storyboard, trükk storyboard, technikai forgatókönyv megtervezésétől, a rendezővel és art directorral való kollaboráción keresztül a kutatási/research folyamatokig. Megismerik, hogy hogyan lehet felkészülni az ajánlatra, hogy hogyan zajlik a költségvetési és dramaturgiai szempontok összefésülése, optimalizálása és a technikai animatic elkészítése. Alap szinten megismerkednek a kapcsolódó folyamatokkal és a tervezés során figyelembe vehető lehetőségekkel.
Az elkészült animációk bemutatásához szükséges világítási és renderelési ismeretek. A tanfolyam világítási blokkjában a hallgatók megtanulják a dramatikus fénykezelés alapjait, számos produkciós példán keresztül ismerik meg a tervezett tonalitás és a kreatív megvilágítás összefüggéseit, valamint elsajátítják a virtuális fények gyakorlati alkalmazását.
A 3D-s környezetben a karakterek, tárgyak mozgatásához szükséges vázrendszer felépítése, a karakterhez illesztése. Az animátor munkáját segítő egyszerű mozgató eszközök kiépítése.
A MAYA animációs eszközei, alapvető mozgásfajták, animációs stílusok, mozgás térben és időben, ritmus, tempó, dinamika. Mozdulattervezés, tengelyek, erővonalak, testmechanika, karakter animáció, IK-FK rendszerek. Akciók felépítése, testbeszéd, metakommunikáció, színészi játék, animációk renderelése, showreel, demoreel összeállításának szempontjai.
A tanfolyam szakmai angol blokkjában sor kerül a szakmai ismeretek elsajátításához szükséges angol nyelvi elemek oktatására, munkahelyi szituációs feladatok és a CGI témához kapcsolódó hallgatott és írott szövegértésen keresztül.
Előzetes egyeztetés alapján lehetőséget biztosítunk az elsajátított ismeretek gyakorlására a tanfolyam során használt eszközökön.
214 óra, hetente 3 alkalom
szerdánként 17:00-20:45
csütörtökönként 19:30-21:00
vasárnaponként 10:00-17:00
A változtatás jogát fenntartjuk!
Helyszín:
Ponton Openspace
1015 Budapest, Batthyány u. 65.
animációs filmrendező, art director / képzésvezető, prezentációs és konzultációs alkalmak
Fekti Balázs 2010-ben diplomázott a MOME animációs mesterképzésén, azt megelőzően a BME építészmérnöki karán is folytatott tanulmányokat. Már egyetemi évei alatt is különböző stúdiók és formációk tagjaként dolgozott televíziós, animációs illetve VFX produkciók meghatározó szerepköreiben. Jelenleg saját alapítású cégét, a FektiEffekt stúdiót igazgatja. Oktatási tevékenységét a MOME-n 2012-ben kezdte, azóta is folyamatosan óraadója az egyetem Média Intézetének.
animációs produkciós vezető, a MOME oktatója / szakmai angol
Diplomáját a Pázmány Péter Katolikus egyetem bölcsész karán angol és francia szakos tanárként szerezte, és kilencéves angol magántanári gyakorlattal rendelkezik. Filmes szakmai karrierjét a 2000-es évek elején a Varga Stúdióban kezdte, majd a Stúdió Beastarts munkatársa lett. Számos nemzetközi és hazai produkció (TV sorozatok, rövidfilmek, reklámfilmek) gyártási munkálataiban működött közre, mint produkciós menedzser és line producer. Tevékenysége oktatási és oktatás-szervezési feladatokkal egészült ki 2007 óta, amikor csatlakozott a MOME animációs tanszékéhez.
operatőr / világítás, szakmai angol
Thernesz Vilmos a Színház- és Filmművészeti Egyetemen (korábbi nevén SzFF) filmoperatőrként végzett 1993-ban. Mesterei között volt Szabó Gábor, Zsigmond Vilmos, Koltai Lajos és Haskell Wexler. Operatőrként az elsők között kezdett foglalkozni a filmszakma akkoriban megjelenő digitális technológiáival. VFX supervisorként a visual effects terület minden szegmensére kiterjedő tapasztalatokra tett szert, dolgozott reklám- és játékfilmekben, televíziós sorozatokban és Hollywoodi szuperprodukciókban is. Gyakorlati munkásságát széleskörű R&D tevékenység egészíti ki, egyebek mellett a binokuláris térmegjelenítés, a remote sensing technológiák, a virtuális fények és világítás, valamint a nagy színmélységű processzusok sajátosságait kutatta.
Hi és lowpoly karakter és environment modellező, fotórealisztikus textúrázó / SFX
Több mint 10 éve dolgozik világsikerű nemzetközi és hazai produkciókban (Budapest Noir, Kincsem, Liza, a rókatündér, Hannibál tv-sorozat, Hemlock Grove). 2012 óta a Digital Apes vezető modellezője és textúrázója. Videójátékok és egyéb audiovizuális tartalmak fejlesztésében is aktív szerepet vállal. Korábban olyan videojáték fejlesztő cégeknél dolgozott és olyan projektekben vett részt, mint a ZootFly, a Black Hole Entertainment, (Might & Magic Heroes ) vagy az Eidos (Battlestations). Nemzetközi cégek reklámfilmjeinek elkészítésében is dolgozott, mint a Nescafe, Suzuki, Vodafon. Az alábbi szoftverekkel dolgozik a leggyakrabban: Houdini – Maya - Softimage - Mantra - Arnold - Uvlayout - Zbrush - Mari – Photoshop
animációs filmrendező, animátor, a MOME oktatója / mozgatás
A MOME Animáció tanszékének oktatója. Több mint 10 éve hazai és nemzetközi animációs filmek, játékfilmek, tv-sorozatok és reklámfilmek készítésében vállal aktív szerepet. Animációs kézi rajzolóként, majd vezető animátorként dolgozott a Stúdió Beastarts-nak. A Varga Studióban pedig olyan nagysikerű külföldi koprodukciós munkákban vett részt, mint a Mr. Bean animációs tv-sorozat vagy az Angelina. Az alábbi szoftverekkel dolgozik leggyakrabban: Anime Studio, Maya, 3ds Max, Fusion, Zbrush.
composit artist / koordináció
Digic Pictures
Tanulmányait az Egri Eszterházy Károly Főiskolán végezte, rajz és földrajz szakos tanárként diplomázott 1998-ban. Karrierjét a digitális filmkészítésnél adódó 2D és 3D animációs feladatok megoldójaként, illetve kompozitorként kezdte. Később a mozgóképes produkciók színes palettáján, nemzetközi sikerű játékfilmek, reklámfilmek utómunkálatain dolgozott, televíziós csatornák és animációs stúdiók foglalkoztatták. Jelenleg a Digic Pictures stúdió egyik fontos munkatársa, ahol tevékenységi köre a digitális filmek kreatív előkészítésétől a végső munkálatokat is magába foglaló gyártási folyamatok vezetéséig, minőségellenőrzésig terjed.
Lead Character Shading TD / shadelés
Digic Pictures
1999 óta foglalkozik 3D grafikával. Egy játékfejlesztő cégnél kezdte pályafutását level designer-ként. Ezt követően freelance 3D artist-ként dolgozott különböző területeken, úgy mint belsőépítészeti látványtervezés, illetve ipari formatervek végső dizájnjának fotórealisztikus megjelenítése. Ez idő alatt megismerkedett a piacon fellelhető összes standard renderelővel, úgymint Arnold, Maxwell, V-ray, Renderman és néhány GPU alapú renderelővel. 2012 óta a Digic Pictures munkatársa, ahol jelenleg Lead Character Shading TD munkakörben dolgozik.
On Set VFX Supervisor / modellezés
Szenvedélyes kapcsolata a VFX-el 1996-ban kezdődött. Néhány évvel később a fotózás is csatlakozott ehhez. Korábbi munkahelyein mint vágó, kompozitor, grafikus, 3D grafikus, operatőr, fotós dolgozott, majd egy 2012-ben induló projektben már mint VFX producer és supervisor koordinálta több, mint tíz ember munkáját. 2013 óta a Digital Apes-nél dolgozik, először Maya generalist, Matchmove TD és kompozitor munkakörben, majd, mint On Set VFX Supervisor és koordinátor. A forgatások előtt a felvételek tervezését és előkészítését segíti, a forgatásokon pedig a rendező elképzeléseit költséghatékony megoldásokká alakítja és az operatőrrel való együttműködésen túl technikai fotózást is végez. On Set VFX Supervisor volt többek között a Public Works és a Kincsem című filmekben, valamint az Alienist sorozatban is.
Shot Division Lead
Digic Pictures
2013 óta a Digic Pictures stúdió egyik fontos munkatársa, jelenleg a Shot divízió vezetője. Szakterülete a Maya-s jelenetek kezelése, rétegrebontása és renderelése, Nuke-ban történő kompozit munkák előkészítése. A La Noira című nemzetközi gárdájú animációs rövidfilm megalkotásában is rész vett mint Nuke Pipeline TD / Shot TD Lead.
A tanfolyam 15 fő jelentkezése esetén indul (maximum 16 fő). A szükséges eszközöket a MOME biztosítja!
Jelentkezni e-mailben a
címen lehet az alábbi adatok, dokumentumok elküldésével:
Jelentkezési határidő: 2019. április 22.
A szakmai portfólió koncentráljon 3D-s modellező eljárással készített munkák vagy önálló alkotások bemutatására. A bemutatott projekteken belül kérjük az abban elvégzett munka pontos leírását, valamint a használt szoftver nevét feltüntetni!
Minden jelentkezőtől egy max. 1 perces angol nyelvű videót kérünk bemutatkozásként, melyben elmondod miért szeretnél jelentkezni. Fontos, mert e nélkül a jelentkezésedet nem tudjuk elfogadni! A videót egy videómegosztó oldalra feltöltött privát linkként kérjük elküldeni a jelentkezéssel együtt.
A jelentkezés további feltétele a számítógépes alapismeretek, valamint a társalgási szintű angol nyelvtudás.
A képzés ideje alatt folyamatos az otthoni munkavégzés, így a képzés sikeres zárásához az otthon elkészített feladatok és a közösen kivitelezett projektmunkák együttesen beszámítanak. Az értékelés az elvégzett feladatok mellett a tanfolyam alatt elkészített munkák prezentációja alapján történik.
Az értékelés szempontrendszere: a tanfolyam alatt elkészített munkák kreativitása, szakmai színvonala, valamint a prezentáció minősége. Az értékelés fokozatai: megfelelt / kiválóan megfelelt. A követelmény szintjének meghatározása a tanfolyam vezetőinek és a meghívott vizsgáztatók értékelése alapján történik.
A képzés sikeres teljesítésének feltétele az órák legalább 90%-án való részvétel, valamint az időszaki feladatok 75%-ának teljesítése.
A tanfolyamot sikeresen teljesítők bekerülnek a Magyar Nemzeti Filmalap gyakornoki programjába.