A MOME Opennél fontos célunk, hogy a vállalati szektorba is eljuttassuk képzéseinket, egyedi, a cégek igényeihez igazodó, személyre szabott tanfolyamok keretében. Üzleti fókuszú workshopjaink és tanfolyamaink által megoldásorientált, gyakorlatias és közvetlenül alkalmazható szakmai tudás érhető el. Az elmúlt években olyan cégek fordultak hozzánk egyedi vállalati tanfolyamokért, mint az OTP Bank, a Market Építő Zrt., a Vodafone, a Suzuki, a Lufthansa és a Magyar Nemzeti Bank.
Pártay Gregory, a Market Építő Zrt. képzési vezetője és Knausz Beáta, az OTP Bank vezető service designere azért fordultak hozzánk, mert személyre szabott és vállalat-specifikus problémákra megoldást nyújtó tanfolyamokat kerestek, amelyek keretében a megszerzett tudást hatékonyan és rövid időn belül tudták alkalmazni a különböző munkafolyamatokban.
MOME Open: Hogyan és miért kerestetek magatoknak vállalati képzést?
Pártay Gregory: Folyamatosan keressük az új képzési lehetőségeket, hogy fejleszteni tudjuk a munkatársakat.
Knausz Beáta: Mindenki nézegette, hogyan tudná magát továbbképezni és egyre többen találtunk a MOME Opennél olyan képzéseket, amelyek érdekesnek tűntek. Azt szeretjük nagyon a MOMÉ-ban, hogy itt valódi szakemberek tanítanak, olyanok, akikkel együtt is dolgozunk ügynökségként, tehát tudjuk, hogy tényleg olyanok oktatják az adott területet, akik a szakmában dolgoznak. Így merült fel, hogy jó lenne, ha minél több kolléga hozzájutna ehhez a tudáshoz, és így kezdtünk el beszélgetni arról, mi is lehetne erre a megoldás. Így alakult ez a csoportos, közös együttműködés, hogy kurzusokat szervezünk nálunk a cégnél, hiszen a MOME házhoz jön.
M.O.: Előzetesen tudtatok róla, hogy a MOME Open vállalati tanfolyamokat is kínál?
K.B.: Sokáig nem tudtunk erről. Körülbelül fél-egy éve merült fel, hogy szolgáltatásként különböző kurzusokat igénybe lehet venni házon belül is. Tehát, nem egyenként kell jelentkezni a kollégáknak egy tanfolyamra, hanem közösen meg tudunk szervezni egy cégre szabottat. Nagy előny, hogy bár különböző területekről, teljesen más kompetenciákkal érkezünk, házon belül, előzetes egyeztetés alapján, személyre szabott képzést tudunk szervezni, közösen.
M.O.: Milyen tanfolyamon vettetek részt? Mit tanultatok, mivel gazdagodtatok?
P.G.: A Market Építő munkatársaival a Design Thinking és a Service Design tanfolyamok összehangolt keverékén vettünk részt. A célunk az volt, hogy rögtön felhasználható tudást kapjunk, amit hatékonyan és rövid időn belül alkalmazni tudunk a munkafolyamatokban. Nagyon szerettük, hogy az igényeinkre volt szabva a tanfolyam, mert minden cégnek más kihívásai, problémái vannak, amelyeket teljesen másképpen kell megközelíteni.
K.B.: Mi egy Co-create workshop-facilitátor képzésen vettünk részt. Azt látjuk, hogy a Service Designer csapatunk folyamatosan támogatni próbálja a kollégákat ebben, a képzés pedig arra volt nagyon hasznos, hogy azóta sokkal strukturáltabban tudnak levezeti meetingeket, végig gondolják, honnan hova akarnak eljutni, nem csak egy őrült brainstorming zajlik, aminek a végén nem történik semmi. Azóta is látjuk, hogy workshopokat facilitálnak azok a munkatársaink, akik részt vettek a kurzuson, és nagyon jól csinálják. A tanfolyamot hamarosan meg szeretnénk ismételni, hogy minél több kolléga elsajátíthassa és hasznosíthassa ezt a tudást.
M.O.: Miért volt hasznos, hogy a cég részt vett egy ilyen tanfolyamon?
P.G.: Gyorsan és hatékonyan sikerült beépíteni a megtanultakat a munkafolyamatainkba. Pozitív tapasztalat, hogy azonnal használni tudjuk a napi munkánk során a különböző módszertanokat, amelyeket a tanfolyam keretében sajátítottunk el, illetve több munkatársam is jelezte, hogy gyakran alkalmazzák a designtudatos gondolkodást és a megtanult metódusokat, főleg, amikor nem tudnak előrehaladni egy problémával. Másrészt csapatépítő szempontból is hasznos volt a képzés. A kollégák szorosabb kapcsolatot építettek egymással, ezáltal még jobban össze tudják hangolni a munkát és könnyebben tudnak együtt dolgozni.
K.B.: A Service Design-nak, vagy „dizájnerkedésnek” vannak olyan részei, amiket igazából ha egy-kétszer már gyakorolt valaki, vagy érti, hogy mi is a módszertan lényege, maga is meg tud csinálni. Az volt a célunk, hogy ne egy kis, profi dizájnerekből álló csapatnak kelljen mindig mindenhol helyt állni, hanem minél több kolléga legyen képes ezzel a design tudatos mindsettel dolgozni és a design eszközöket és módszertanokat tudja használni a mindennapokban is. Szerintem nincs olyan cég, ahol ez a tudás nem lenne hasznos.
M.O.: Milyen előnyei voltak annak, hogy egy személyre és vállalatra szabott képzésen vettetek részt?
P.G.: Nagyon értékeljük, hogy a MOME Open rugalmas volt a mi igényeinket, kéréseinket tekintve. Az oktatók figyelembe vették a kiinduló problémát és ennek mentén alakították a tananyagot, a vállalat problémáira és kihívásaira fókuszálva. Egy nagyvállalatnál vagy multinacionális cégnél, ahol a létszám akár az ezer főt is meghaladhatja, nehéz összehangolni a munkafolyamatokat és megérteni a különböző területek tevékenységeit, a képzés pedig sokat segített nekünk ebben. Az együttműködés és a közös munka során nem csak jobban megismertük egymást, de sokkal segítőkészebbek lettünk egymással és megértőbbek egymás munkájával szemben. A tapasztalatok alapján azon dolgozunk, hogy a jövőben újabb területeken folytassuk az együttműködést a MOMÉ-val.
K.B.: Mindenki nagyon szerette és hasznosnak találta a képzést. Számomra ez volt az egyik legfontosabb visszajelzés, de azóta, a mindennapokban is látjuk, hogy a munkatársak, akik korábban nem tartottak workshopokat, most jól felkészülve, nagyon összeszedetten vezénylik le azokat. 2024-ben szeretnénk megismételni az együttműködést, hogy újabb kollégákat vértezzünk fel ezzel a tudással.
Ha te is szeretnél munkatársaiddal részt venni vállalati képzéseinken, vagy ha munkaadóként oktatást szerveznél csapatodnak, kattints a “Céges ajánlatot kérek” gombra a kiválasztott tanfolyam oldalán vagy keress minket és kérj egyedi ajánlatot az open@mome.hu címen! Hiszen mi is lehet jobb csapatépítés a közös tanulásnál?