Horváth András 10 éves tervezőgrafikai múlttal vágott neki a képzésnek, tapasztalatairól és a kurzuson tervezett alkalmazásról mesélt.
Milyen szakmai háttérrel érkeztél a kurzusra?
Több mint 10 éves tervező grafikai (OKJ) és néhány éves fotós múlttal.
Miért jelentkeztél a tanfolyamra, és milyen elvárásokkal kezdtél neki?
Hosszú évek óta, a munkáim során vagy épp állásokra jelentkezéskor saját hiányosságomnak éreztem, hogy a felhasználói felületek tervezéséhez szinte semennyire nem értettem. Azonban nem egy egyszerű UI képzést kerestem, hanem egy olyat, ami a „mögöttes részbe” is betekintést nyújt, és ezt a MOME ID maradéktalanul kielégítette.
Mit adott neked a képzés? Mi az, amit biztosan továbbviszel az itt tanultakból?
A UX rész megértését, hogy ne csak esztelenül essünk neki képernyőket tervezni UI szinten, hanem kutassuk meg, értsük meg a problémát és arra kínáljunk egy használható megoldást. Továbbá az elengedés fontosságát, hogy ne ragaszkodjunk a végletekig a saját ötleteinkhez, lássuk be, ha azoknál vannak jobbak és ezáltal fogadjuk el mások meglátásait is.
Mit jelent a MOME ID a szakmai előrelépés szempontjából? Milyen utóélete lett, ha a kapcsolati tőkét és szakmai támogatást nézzük?
Úgy érzem végre ki tudom venni a részem a termék tervezési feladatokból is és egy álláshirdetésnél se kell megijednem az ilyen jellegű elvárásoktól. Eléggé népes számú már a MOME ID alumni csoport és akikkel eddig találkoztam, azok nyitottak és segítőkészek voltak, lehetett velük nyíltan szakmai kérdésekről beszélgetni vagy egyszerűen csak tanácsot kérni tőlük. De az álláskeresésben is segítenek a csoport tagjai.
Milyen applikáción dolgoztatok a csapatoddal a tanfolyam során?
A tanfolyam során egy mindennapi problémára kerestünk, majd terveztünk egy digitális megoldást: a lakótársi együttélések során az eltérő rendszeretet miatt könnyen súrlódások, veszekedések alakulnak ki a házimunkák elvégzése körül. A roomly alkalmazás ezt a problémát úgy oldja meg, hogy egy algoritmus sorsolja ki azt, hogy ki milyen feladatot kell, hogy csináljon. A lakók csak az újbóli sorsolási időintervallumot tudják meghatározni.
Azonban ez önmagában nem oldaná meg teljesen a konfliktust, hiszen ha nem szimpatikus feladatot kap a felhasználó a sorsolás folyamán, akkor ugyanúgy csak problémát szülne. Ezt mi gamifikációval oldottunk oldottunk fel olyan módon, hogy különböző akciókártyákkal játékos módon elcserélhetjük a feladatokat, ezzel megszívathatjuk a lakótársakat, akárcsak egy társasjátékban. Ezeknek köszönhetően nem egymásra fognak fújni az együtt lakók, mert mindenért az alkalmazás felel így a konfliktust kerülő felhasználók is könnyebben érvényesülhetnek az akciókártyák kijátszásával.
Bemutatnád röviden hogyan zajlott a tervezési folyamat?
A tanfolyam elején minden résztvevőnek többféle problémát kellett beküldenie, amelyekre digitális megoldás lehet a kulcsa. A mentorok ezek közül kiválasztották azokat, amelyek elég jók és a kurzus idejében beilleszthetőek voltak, majd ezek körül alakultak ki a csapatok. A mi problémafelvetésünket, az egyik tanfolyam társunk hozta, de személyes, nem túl jó lakótársi tapasztalataink könnyen meghozták a tanfolyam végéig kitartó motivációnkat.
A csapatmunka során fontos volt hagyni, hogy mindenki érvényesülhessen és mindenki ötletét meghallgassuk. Mi hárman voltunk egy csapatban, így könnyen tudtunk szavazni a kérdéses dolgokban és az esetlegesen felmerülő konfliktusokat is inkább az alkalmazás humoros akciókártyás módján apró szívatásokkal és mókás beszólogatással oldottuk meg, amit a prezentáció után pozitív kritikaként vissza is kaptunk, hogy jól kezeltük ezeket a helyzeteket.
Úgy vélem mindhárman elégedetten zártuk a projektet, a zsűri is csupa pozitívumot fogalmazott meg a roomly alkalmazás kapcsán, amit mi biztosan használnánk, ha egyszer lenne rá mód!
roomly applikáció terv
Csapattagok: Albrechtovics Kitti, Somogyi Virág és Horváth András: Linkedin | Instagram | Behance | Weboldal
Érdekel a képzés? Jelentkezz tavaszi tanfolyamunkra február 6-ig ☞ Jelentkezés
Tudj meg többet a MOME ID – Digital Product Designer tanfolyamról:
https://open.mome.hu/momeid/