Ha szeretnéd jobban megismerni azokat a technikákat, melyekkel olyan szolgáltatásokat tudsz tervezni, melyekre az ügyfeleknek valóban szüksége van, akkor ezt a tanfolyamot Neked ajánljuk.

A gyakorlati órákon egy-egy non-profit szervezettel fogunk együtt dolgozni és alkalmazni a service design eszköztárát.

A service design olyan tervezési módszertan, ahol az értékteremtés alapja az, hogy termékek és szolgáltatások az üzleti érdekek és a fogyasztók igényei alapján együtt legyenek kialakítva. A service designer feladata összefogni a termék-szolgáltatás rendszereket; átlátni folyamatokat és megtervezni azokat, a fenntarthatóság és innováció jegyében. Tervezési módszereit — saját eszköztáradat kiegészítve — nálunk megtanulhatod.

Ár és férőhely

képzési díj: 300 000 Ft + ÁFA

Érdeklődés

Következő indulás: 2023 tavasz

A létszámkorlát minőség és a családias légkör érdekében maximum 20 fő.

Miért hasznos?

A változó társadalmi- és környezeti kihívások és a növekvő piaci versenyhelyzet mellett folyamatosan változnak a felhasználói igények is. Ahhoz, hogy üzleti sikereket érjünk el szinte elengedhetetlen, hogy megfelelően reagáljunk ezekre a változásokra.

Manapság egyre több olyan szakemberre van szükség, akik komplex problémákat is képesek megérteni és munkájuk során ötvözik a kreativitást az üzleti- és technológiai szakértelmmel. A service design eszköztára a résztvevők már meglévő szakmai tudását egészíti ki fentiekhez szükséges képességekkel.

A tanfolyam gyarkolati részében egy (vagy több) NGO valódi problémájára keresünk majd megoldást ügyfélközpontú módszerekkel. Szolgáltatói szempontból ők is ugyanolyan kihívásokkal találkoznak, mint az üzleti szféra - ahhoz, hogy minél több emberhez eljusson a szolgáltatásuk, ismerniük kell az ügyfeleiket, akik akár üzleti szférából is érkezhetnek.

Mit fogsz megtanulni?

Rálátást kapsz a Service Design eszközeire, azok gyakorlati alkalmazására:

  • tervezési folyamat — brieftől a value propositionig, mely kutatáson, elemzéseken, szabad kreativitáson és tesztelésen alapul, és amit végigkísér a folyamatos prototipizálás, valamint az együttes alkotás a stakeholderekkel;
  • a design kompetenciák új alkalmazása, mely multidiszciplináris együttműködéseken, terepmunkán és kísérletezésen, csapatmunkán, valamint személyes vezetői képességeken alapul;
  • tervezői hozzáállás, ahol a tervezett koncepció, megoldás szerves részeként, mindig együttesen kezeljük az érintett embereket, helyeket és folyamatokat.
  • CX
  • innovation
  • research
  • valueproposition
  • customerjourney

Órarend és helyszín

Előadások: hetente kétszer, hétfőn és szerdán 17:30-tól

Workshopok: minden szombaton 10:00–13:00 között

Helyszín: MOME Moholy-Nagy Művészeti Egyetem, Budapest (1121 Zugligeti út 9-25.)

Órarend

Tanulj piaci tapasztalattal rendelkező szakértőktől

Kertész Judit

Kertész Judit

Strategy Consultant @ Frontìra

A kurzus szakmai vezetője. Stratégiai tanácsadóként ügyfélközpontú, innovatív szolgáltatások kialakításában, üzleti modelleik megújításával foglalkozik. Multisból lett design thinker, dolgozott már számos nemzetközi tanácsadói projekten. Közgazdász, a Frontìra társalapítója.

Ferenczi Bálint

Ferenczi Bálint

Lead UX Strategist @ Exalt

A kurzus szakmai társvezetője és a Exalt szakmai vezetője, belső mentora. Több mint 10 éve foglalkozik kutatással és tervezéssel; nagyvállalati és startup környezetben, az IOT-tól az intranetig mindenben is edződött.

Csernátony Fanni

Csernátony Fanni

Designer @ Cellux

A MOME oktatója és a Cellux Csoport tagja. Tervezői és oktatói munkájának és a doktori kutatásának középpontjában a design és annak különböző módszertanai állnak.

Barbarics Enikő

Barbarics Enikő

Service Designer @ Frontìra

Formatervezőként végzett, jelenleg a Frontíránál dolgozik, ahol sok kutatással karöltve igyekszik megismerni az ügyfelek valódi igényeit, nagyvállalatoknak segít ügyfélközpontú tervezési folyamatokban

Bogár Bence

Bogár Bence

Élménytervező

Szabadúszó élménytervezőként innovatív csapatoknak segít hasznos, jól használható és szerethető szolgáltatások tervezésében. Mindeközben pedig azt kutatja, hogy az embereket miként motiválja, illetve manipulálja a design ereje.

Boros Judit

Boros Judit

Service Designer

Nagyvállalatok üzletfejlesztésén edződött az Isobar-nál, jelenleg tanácsadó. Terméktervezőként korábban kutatás, art&tech és biotechnológiai területen dolgozott.

Demeter Judit

Demeter Judit

Design Lab Chapter Lead @ Vodafone

Lean transzformációs projektek vezetését leváltotta service designra, mert az foglalkoztatta, hogyan tud az ügyfél igényeinek megfelelő szolgáltatásokat/termékeket létrehozni. Másfél éve az agilis és service design összeérésén is dolgozik.

Eckhardt Lili

Eckhardt Lili

Lead Service Designer @ Deloitte

Lili a Deloitte Strategy & Growth Design csapatának lead service designere. Az elmúlt években többféle közegben - innovációs labortól kezdve, design ügynökségen át telco nagyvállalatig -, dolgozott azon, hogy megfelelő egyensúlyt találjon a felhasználói igények, az üzleti elvárások és a megvalósíthatóság klasszikus hármasa között.

Fenyvesi Péter Fenyő

Fenyvesi Péter

Product Manager Consultant

Kezdeti szakmai lépéseit még fejlesztőként tette meg, de az elmúlt jó pár évben már Product Managerként készített termékeket. Legújabban termék csapatokat kísér, hogy könnyebben eligazodjanak a termékfejlesztés útvesztőjében.

Fogarasy Tamás

Fogarasy Tamás

Partner, Head of design @ Exalt Interactive

Reklámügynökségektől korán áttévedt designer. Digitális szolgáltatásokon dolgozó UX/UI és service designer csapatot vezet. A DOERS service design konferencia társalapítója.

Komándi Krisztián

Komándi Krisztián

Consultant @ Frontìra

Közgazdász, tanácsadó. Itthon és Angliában dolgozott stratégiai, ügyfélélmény és viselkedésváltoztatási projekteken. Fő fókusza a viselkedéstudományok, a pszichológia és a viselkedési közgazdaságtan alkalmazása üzleti problémák megoldására.

Barna Máté

Barna Máté

Tréner és Designer @ Cellux

A Cellux Csoport trénere és tervezője, a MOME Akadémia oktatásfejlesztési programvezetője. Doktori kutatásában és akadémiai munkájában a szolgáltatástervezés módszertani fejlesztésével, és oktatásával foglalkozik.

Neked szól ha...

  • stratéga, döntéshozó, CX-es vagy projektmenedzser vagy, aki a saját vagy vállalati termék vagy szolgáltatás megújításán, fejlesztésén dolgozik
  • designer, UX-es, User Researcher, azaz tervező vagy kutató vagy és már különböző design eszközöket használsz a mindennapi munkád során
  • ismered a Design Thinking megközelítést, próbáltad már az eszközeit és ezt szeretnéd kiegészíteni szolgáltatás tervezési módszerekkel
  • nyitott vagy rá, hogy átfogó, felhasználóközpontú eszközkészlettel ismerkedj meg
  • döntéshozóként érdekel az alkalmazott Design Thinking használata
  • szeretnéd a szakmai munkádban is hasznosítani a Service Design eszköztárát

Nem neked szól ha...

  • nem ismered a Design Thinking alapjait — ajánljuk Service Design Basic tanfolyamunkat!
  • nincs egyáltalán tapasztalatod, rálátásod terméktervezési vagy koncepcióalkotási, stratégiai folyamatokra (akár digitális vagy analóg területen)
  • nem beszélsz angolul (kicsit se)

Elérhetőségek

Ha kérdésed van írj nekünk a sxd@mome.hu címre!

Egyedi igények esetén Farkas Odett, sales koordinátor lesz a segítségedre!
+36 30 143 9231
farkas.odett@mome.hu

A MOME IxD laborról

Az Interaction Design egyetemi labor 2013-ban alakult azzal a céllal, hogy az emberközpontú tervezést, módszereit a felsőoktatásban képviselje. A labor oktatói szakemberek és egyetemi tanárok összessége. Hallgatói a digitális design és szolgáltatástervezés területén érvényesülni kívánó, egyetemi diákok és felnőttképzésben résztvevők.

IxD Lab weboldal Facebook oldalunk

MOME IxD labor