Nyolcadik alkalommal startol a Service Design Basic tanfolyam

Áprilisban ismét elindul a MOME Open egyik nagysikerű tanfolyama, a Service Design Basic. A képzés vezetőivel, Csernátony Fannival és Barna Mátéval beszélgettünk a Service Design szerepéről és arról, hogyan használhatják majd fel a résztvevők az itt megszerzett tudást.

Hogyan írnátok körbe a Service Design-t azoknak, akik először találkoznak ezzel a kifejezéssel?

A design mindig a felhasználó oldaláról közelít a probléma megoldásához. Mivel azonban egy szolgáltatás általában egy komplex rendszer, nem is csak egy felhasználói csoportról, hanem az összes érintettről tájékozódnunk kell, hogy az igényeiknek megfelelő, kényelmes és hatékony folyamatokat tudjunk tervezni. Ehhez gyakran az érintetteket közvetlenül is bevonjuk a tervezési folyamatba és együtt alakítjuk ki a rendszereket, különböző vizualizációs eszközöket és kreatív technikákat alkalmazva, hogy hatékonyabbá tegyük a csapatmunkát.

A Service Design Basic tanfolyam már 2017 óta része a MOME Open portfóliójának. Milyen változások történtek öt év alatt szakmai oldalon Magyarországon?

Egyre több vállalat, szervezet és intézmény ismeri fel, hogy a kreatív problémamegoldási eszközök, valamint az emberközpontú, felhasználó központú gondolkodás stratégiai szinten és a hétköznapi munkában is egyaránt hasznosak. Amikor elindult ez a képzés, a Service Design Magyarországon még egyáltalán nem volt közismert fogalom, abban hiszek, hogy a MOME Open tanfolyamai is hozzájárultak – és továbbra is hozzájárulnak – ahhoz, hogy ez a szakma itthon is épül.

Hova lehet eljutni szakmailag ezalatt a négy nap alatt? Milyen feladatokra számíthatnak a résztvevők?

A képzés során lehetőség nyílik a résztvevők számára az általuk választott témában egy konkrét szolgáltatás kidolgozására 4-5 fős csapatokban. A projekt végigvitele során minden fontosabb eszközt (stakeholder map, perszóna, journey map, prototipizálás, brainstorming technikák, touchpoint mátrix, service blueprint, value flow, stb.) ki lehet próbálni. Az elméleti blokkokban pedig több esettanulmányt és példát is mutatunk, így a hatékonynak bizonyuló technikákat akár később, a mindennapi munkafolyamatok során is magabiztosan be lehet vetni önállóan vagy csapatmunkában.

Milyen lehetőségek nyílnak meg azok előtt, akik sikeresen elvégzik a képzést?

Az alapozó képzés után természetesen még senki nem lesz “kész” service designer, de a tanfolyam segít elindulni ezen az úton, vagy ha valakinek ez nem célja, akkor megkap egy eszköztárat ahhoz, hogy még hatékonyabban végezze a munkáját.

A Service Design Basic tanfolyam április 22-én indul, és már csak néhány hely maradt szabadon. Ha szeretnél megismerkedni ezzel az izgalmas területtel, vagy éppen már meglévő ismereteidet elmélyíteni, akkor jelentkezz a tanfolyam honlapján április 4-ig!

További információ és jelentkezés: https://open.mome.hu/sxd-basic/

 

 

 

közzétéve: 2022. 04. 04.